ראש המועצה, מוטי חטיאל: " אני משוכנע כי יש לקדם את נושא התיירות במושבה ובשטחים החקלאים"

מועצה מקומית ראש פנה בעזרתו של יועץ התיירות, עמנואל אלון, גיבשה תוכנית לתיירות חקלאית כבר בשנת 2010.

מאחר ותוכנית זו לא יצאה אל הפועל מסיבות שונות, ראש המועצה, מוטי חטיאל, לקח על עצמו להחיות אותה, כחלק מחזון לקידום התיירות.

לדבריו: " תיירות חקלאית היא נדבך חשוב בתיירות במושבה. אני משוכנע כי יש לקדם את נושא התיירות במושבה ובשטחים החקלאים. עלינו להחליט על השטחים בהם התוכנית תתקיים, לקחת בחשבון חקלאים שירצו להצטרף בעתיד ובעיקר – לשמוע את החקלאים. נגדיר קריטריונים ברורים ונתכנן קדימה. ראש פנה היא מושבה חקלאית וזו ההזדמנות שלנו לחזק את חקלאי המושבה וללמד את המבקרים מהיכן מגיע המזון אל מדפי המרכולים".

בשלב הראשון כינס מוטי את נציגי החקלאים במושבה לדיון בו הם העלו צרכים ואתגרים בשטח. ביחד איתם ועם נציגי משרד החקלאות התקיים סיור במספר מוקדים רלוונטיים לנושא.

השלב השני כלל סיור עם נציגי הרשות לתכנון במשרד החקלאות בראשותם של עמיר אנטלר, ד"ר רותי פרום ושי דותן. ביחוד עם מוטי חטיאל, ויו"ר הועדה החקלאית, ארז רסקי ונציגי החקלאים הם סיירו בנקודות המפתח של התיירות החקלאית במרחב ראש פנה.

בהמשך יקום צוות היגוי עם נציגי משרדי הממשלה והועדה המקומית על מנת לבנות תכנית בניין עיר מפורטת (תב"ע) לתיירות חקלאית בשטחים החקלאיים של המושבה.

את התהליך מוביל, בהתנדבות, יו"ר הפורום האסטרטגי במועצה, אהרון ברנזון.

בימים אלו אנו נמצאים בשלב קבלת הצעות מחיר לגיבוש התוכנית האדריכלית לפרוייקט.

תיירות חקלאית

נציגי חקלאים ומשרד החקלאות בסיור עם מוטי חטיאל בנוגע לתוכנית תיירות חקלאית