בנימה אישית

עברנו חודש של ימי סליחות, בהם כל אחד עשה עם עצמו חשבון נפש ופילס את הדרך לטהר את הלב ולסדר את המחשבות.

נזכור כי נבראנו עם מחשבותינו, אמונותינו ודרכינו. אלה חשובים לעולמנו, אך לא תמיד דומים לאלה של האחר. על כן, נלמד לכבד זה את זה, לקבל את האחר כפי שהוא, על מחשבותיו, אמונותיו והשונות הקיימת ביננו.
בראש פינה התברכנו בקהילות שונות ומגוונות, וחשוב שנלמד להיות ולחיות בקהילה של קהילות.
שתהיה בנו אהבה לאחר, יחד עם דבקות בדרך האישית, מתוך רצון להיות אנשים טובים ומשפיעים שרואים את טובת הכלל.

נאחל לשלום בינינו, לאחדות ואהבת האחר.
אני מברך אתכם בגמר חתימה טובה, בריאות איתנה, שמחה ואהבה ומאחל שיבוא שלום עלינו ובנינו אמן.
שלכם,
מוטי


אירועים בקהילה

אירוע פתיחת שנת הפעילות במתנ"סשנת הפעילות במרכז הקהילתי נפתחה בהפנינג רב משתתפים, מראש פנה ומהסביבה, אשר נהנו ממגוון פעילויות ומופעים. באי ההפנינג יכלו להתנסות בפעילות ספורטיבית מאתגרת של אקרובטיקה אווירית. כמו כן הופעלו סדנאות יצירה ופעילות של בני הנוער ותנועות הנוער: "הנוער העובד והלומד" ו"בני עקיבא". הילדים נהנו ממתחם ג'ימבורי. דוכני אוכל ומוזיקה קצבית השלימו את האוירה. עסקים בקהילה תרמו ארוחות אשר הוגרלו בין המשתתפים.


מועדון ט"דטעימות דעת, חידש את פעילותו. בהרצאת הפתיחה סיפר אהרון בלום, יליד המושבה, את סיפורי הותיקים, דורון אורסיאנו ניגן משירי ארץ ישראל ובחשיפת אומן ראינו את עיצוביה של יפעת שמחוני. המפגש הבא יתקיים ביום שישי 25.10.2019, ובו קצרצאה על משבר האקלים, אתנחתא מוזיקלית עם הראל עבודי וחשיפת אומן – אייל בלום. לפירוט לחצו כאן.


מרכז הצעירים, בשיתוף עם הרשות לביטחון קהילתי, יוצאים בסדרת של ארבע הרצאות להורים בנושא הורות והעצמה אישית. ההרצאה הראשונה התקיימה בתאריך 12.9 ובה סיפרה אסנת ואתורי על הדרך להיות הורה מעורר השראה לחיזוק תחושת המסוגלות העצמית של הילדים. ההרצאה הבאה תתקיים ביום שלישי 29.10.2019, בשעה 20:00 בבית היקב. ציפי להב: דילמות בתפקיד חיינו – חיזוק הזהות והתפקוד ההורי בעידן החדש. עלות כל הרצאה 20 ש"ח.


טיול לבני ברק

טיול לבני ברק – פורום אזרחים ותיקים הוציא לפועל סיור מרתק לבני ברק. רגע לפני ערב שבת, בזמן שבין ראש השנה ויום כיפור נהנו המטיילים מחוויה מרתקת, פגשו בדמויות ובטעמים של הקהילה החרדית, שמעו את סיפורה של השדכנית מרגלית, אשר בביתה התארחו וקנו חלה לשבת במאפיית הצבי. תודה למדריך גרשון אשר פתח בפנינו צוהר לאורחות חיים ומנהגים מיוחדים.


פתיחת מגרש השחב"ק

פתיחת מגרש שחבק

מגרש שחב"ק – שחק בקהילה, נבנה בחלקו הצפוני של בית החינוך וילקומיץ'. המגרש נבנה בסיוע כספי מפעל הפיס, על פי תקנים של פיפ"א. ביום חמישי 3.10.2019 התקיים טקס החנוכה הרשמי של המקום, אשר לווה בהפנינג כדורגל. גדולים וקטנים שיחקו ונהנו. בדבריו הודה ראש המועצה לכל העושים במלאכה ואמר: " אשמח לראות את המגרש משרת את כל הקהילה, ילדים ונוער, צעירים ומבוגרים. מגרש השחבק הינו מרחב נוסף למפגש ומשחק מכבד בין אנשים בקהילה."  פתיחת מגרש שחבק


משולחן המחלקה לשירותים חברתיים

בחודשיים האחרונים הפעילה עו"ס נטע ימיני את מועדון  בית היקב ( מועדון מופ"ת). במועדון נערכו פעילויות העשרה מגוונות, בהן חברי המועדון לקחו חלק בהכנה ובהגשת נושאים מתחום הידע שלהם.

הרצאות המתנדבים ממשיכות: בני אברמסקו מרצה בנושאי הסטוריה, וחיה אורי מרצה בנושאי ספרות.

הרמת כוסית לראש השנה במועדון בית היקב

לקראת ראש השנה התאספו אזרחים ותיקים יחד עם תלמידי כתה א' להרמת כוסית לכבוד השנה החדשה.

אזרחים ותיקים מוזמנים להצטרף למועדון ולקחת חלק וליהנות מפעילויות מגוונות.

זו ההזדמנות לומר תודה ליסמין על הפעלת המועדון במסירות ובאחריות ולנטע על ההירתמות למשימה עד לקבלתה של הרכזת החדשה.

 


 ערב הוקרה למתנדבים:

ראש פנה התברכה בקבוצה גדולה של מתנדבים בשגרה ובחירום. מתוך רצון להוקיר תודה על פועלם המבורך, התקיים בתאריך 9.9.19 התקיים ערב הוקרה בהובלתה של חגית בן דב, רכזת המתנדבים (הממלאת תפקיד זה בהתנדבות מלאה) וצוות מוביל מתנדבים הכולל את: רותי מייסטר, שרה אטמור, דליה סגל, מייק שאו ויובל שרון. את הערב כבדה בנוכחותה ריקי שחר, מפקחת תחום התנדבות במשרד הרווחה, מחוז חיפה והצפון.

הערב החל בקטע נגינה של נועה ממן, נגנית חצוצרה מוכשרת המנגנת בתזמורת הנוער ובפילהרמונית הצעירה. קב"ט המועצה , זאב שנקר, שוחח על היערכות לשעת חירום וחשיבותם של המתנדבים כגורם מסייע.

לקינוח, סי היימן הופיעה עם "שירים מבית אבא".

המתנדבים הרימו כוסית לשנה החדשה ביחד עם ראש המועצה שכיבד את הערב בנוכחותו וקיבלו שי קטן. אנחנו מזמינים את כל מי שמעוניין להתנדב בשגרה ובחירום ליצור קשר עם חגית בן דב באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים.ערב הוקרה למתנדבים ערב הוקרה למתנדבים


קישוט שמרו את התאריך!

מצפים לכם באירועים הקהילתיים במושבה:

15-17.10.2019: סוכה קהילתית, קהילות מארחות. פרטים בקישור

16-17.10.2019: פסטיבל בירה באתר השחזור. פרטים בקישור

17.10.2019 משעה 16:30 – טורניר כדורסל לזכרו של אריק אורגל ז"ל. פרטים בקישור

24.10.2019 בשעה 20:00, באולם התרבות, הרצאתה של מיכל דליות. פרטים בקישור

25.10.2019 בשעה 10:30, במועדון בית היקב, מפגש ט"ד. פרטים בקישור

28.10.2019 בשעה 16:30 באולם התרבות, תאטרון המדיטק בספרייה שלנו – ההצגה "חנן הגנן"


מה מתנגן בקהילה

בית המוזיקה של ראש פנה פתח את שעריו לשנת הלימודים החדשה בשיתוף פעולה מבורך עם מרכז קלור. בתזמורת משתתפים כ – 40 תלמידים מראש פנה ומרחבי הגליל העליון. כמו כן, מופעלת תוכנית "בית ספר מנגן" בבית החינוך וילקומיץ' – תוכנית המסובסדת על ידי משרד החינוך ומאפשרת לימודי נגינה מוזלים לתלמידי כתות ה' – ו'.

את תחילת השנה ציינו בקונצרט חגיגי, בו קיבלנו טעימה מנפלאותיהן של תזמורת הנוער, בניצוחו של יגאל שמוילוביץ' ממרכז קלור ושל הביג בנד – בניצוחו של ירדן סלובס שלנו. בדברי הברכה הושם דגש על ההנאה מהנגינה לצד החשיבות שביצירת מפגש עם נגנים מישובי הסביבה, מפגש שנסוב סביב מכנה משותף אחד – המוזיקה והנגינה בצוותא.

תזמורת הנוער מתעתדת לצאת, בחודש דצמבר, לביקור בגרמניה בשיתוף עם מרכז קלור. בנוסף על חזרות התזמורת, כהכנה לביקור זה יתקיים גם מחנה מוזיקה במהלך חודש נובמבר. 

ביג בנד ראש פנה


בספרייה שלנו

במהלך חודש ספטמבר הספרייה שלנו אירחה שני מפגשים מוצלחים: "מסע מוזיקלי בזמן" – נעמי שמר והביטלס, בביצוע דנדן ויאן; דנה ספקטור ורן שריג "מדברים על כתיבה ואהבה".

שני המפגשים זכו להיענות רבה.

אחרי החגים יחזרו תלמידי בית החינוך וילקומיץ' להתארח בספרייה שלנו במסגרת פרויקט "אתנחתא בספרייה".


סוף עונת הרחצה

סיום עונת הרחצהעונת הרחצה בבריכת השחיה הציבורית של ראש פנה הגיעה לסיומה בשבת 28.9.2019. צוות הבריכה ו"הפרלמנט" הקבוע של השחיינים התכנס למפגש פרידה, רגע לפני שנועלים את השערים ומרוקנים את המים.

השנה הארכנו את עונת הרחצה, והבריכה פעלה במשך 132 ימים לרווחת הציבור. במהלך עונת הרחצה התקיימו שני ימי הפנינג – בפתיחת הקיץ ובסיומו, בהם נהנו הבאים ממתנפחים ומהפעלות שונות. כמו כן, התחדשנו בהתעמלות במים לאזרחים הותיקים מדי יום שלישי – ללא עלות.

זו ההזדמנות להודות לכל צוות הבריכה בניצוחם של מרקו ואבי על עונת רחצה מוצלחת, במהלכה זכינו לאוזן קשבת, מים צלולים, בריכה נקיה, והחשוב ביותר – דאגה לבטיחותם של המתרחצים.


מקדמים עסקים ותיירות בראש פנה

המועצה המקומית בראש פנה פועלת לקידום תיירות ועסקים במושבה. במסגרת זו יוצא לדרך פורום תיירות ואומנים. את הפורום מובילה ד"ר אסנת ברושי-חן, המתמחה בתכנון וקידום פרוייקטים תיירותיים מתוך הקהילה בדגש על מנהיגות יצירתית ומעשית.

פרוייקט זה הינו פרי שיתוף הפעולה של הרשות המקומית ומעו"ף ומטרתו לקדם ולמנף בצורה מערכתית את נושא האומנות, תיירות, נופש ופנאי במושבה.

כל העסקים עם נגיעה תיירותית: בעלי צימרים, מדריכי טיולים, מסעדנות, מטפלים,  חנויות וגלריות וכמובן האומנים – מוזמנים להגיע.

להרשמה יש ליצור קשר עם יגאל שרגיל 052-3855742

קידום עסקים ותיירות


להגיש פר"ח לקהילה

לראשונה, בשיתוף פעולה של מרכז הצעירים ראש פנה, בית הספר וילקומיץ' ומפעל הפיס יוצא לדרך פרויקט פר"ח. במסגרת פרוייקט זה יוכלו סטודנטים לקבל מלגה בסך 10,000 ש"ח בתמורה לשעות חונכות חברתית – לימודית.

החונכות תתבצע בשיתוף פעולה עם בית החינוך וילקומיץ' ללימודי שדה וקהילה. 15 סטודנטים נרשמו –  נאחל להם בהצלחה בשנה הקרובה.


 

מתכוננים בשגרה – מוכנים בחירום

יצא מכרז להקמת מחסן לשעת חירום.

התשתית למחסן הוכנה כבר לפני כחצי שנה מאחורי בנין המועצה. בסיוע פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית (רח"ל) התקבל התקציב לבניית מבנה מרווח אשר בו ניתן יהיה לאחסן את ציוד החירום של המועצה. ציוד זה כולל גרורי תאורה וחפ"ק, וציוד כגון שמיכות, מזרונים ושאר פריטים נחוצים. נקווה כי לא נצטרך להשתמש בהם.

ליתר בטחון, ורק לרענון – מקבץ הנחיות לשעת חירום בקישור


 

זרקור על… והפעם – חילופי משמרות במחלקת החינוך

תומר, מנהל מחלקת החינוך, מסיים החודש את תפקידו וממשיך לאתגרים חדשים. נודה לתומר על תרומתו למערכת ונאחל לו בהצלחה בדרכו החדשה!

הילה טלאור נבחרה לניהול אגף חינוך וקהילה, ותכנס לתפקידה בתחילת חודש נובמבר .

הילה התחילה את דרכה במערכת החינוך כמורה ויועצת חינוכית. במהלך השנים צברה ניסיון בחינוך הציבורי ובחינוך האלטרנטיבי, בעבודה עם תלמידים ותלמידות, עם צוותי הוראה ועם צוותי ניהול.

בשנים האחרונות שימשה כמנהלת בתכנית חלוץ חינוכי במכון לחינוך דמוקרטי- תכנית המקדמת חדשנות פדגוגית, מנהיגות חינוכית ויצירת זהות חינוכית לוקאלית, בהתאם לרוח העיר/המקום והייחודיות שלו.

"אני מאמינה שלעסוק בחינוך זו חובה שהיא זכות. חובה – כי זו המשמרת שלנו וכי עלינו לקחת מנהיגות על עיצוב עתידנו והמרחב בתוכו אנו פועלים ואותו אנו משאירים לילדינו ונכדינו, וזכות – כי המלאכה חינוכית היא המלאכה החשובה והעדינה ביותר שאני מכירה. אני מאמינה באנשי ונשות חינוך, אשר מביאים את עצמם, את עולמם ואת הכישורים הרבים שלהם לתוך העבודה החינוכית. אני מאמינה בשילוב בין רצונות וכוחות פנימיים לבין למידה ממגמות פדגוגיות בארץ ובעולם."

הילה מציינת כי אנחנו חיים במציאות משתנה בה עלינו לשאול את עצמנו כל הזמן שאלות קשות ולבחון מחדש את תפקיד מערכת החינוך וכיצד נוכל לייצר מרחב חינוכי המאפשר התפתחות מיטיבה לימודית, חברתית ורגשית, וסביבה בה ירכשו ילדינו ידע, מיומנויות וערכים שישרתו אותם בהמשך, בעתיד שכבר ברור לחלוטין שיזמן להם אתגרים שונים מאלה של היום.

בימים אלו הילה נכנסת לתפקיד ולומדת להכיר את מערכת החינוך של המושבה, את בעלי התפקידים, את אנשי ונשות החינוך, את ההורים ותושבי ראש פנה, וכמובן את האתגרים המקומיים.

הילה טלאור


עד כאן להפעם.

עדכונים שוטפים ניתן לקבל באתר המועצה ובפייסבוק

שנה טובה.