בנימה אישית

לתושבים שלום.

אנו מתחילים ביוזמה חדשה של הנגשת מידע על פעילויות המועצה לכלל הציבור. אחת לתקופה נפיץ מידע באמצעות ניוזלטר על פעולות שבוצעו, פרוייקטים ואתגרים בפניהם אנו עומדים.

קריאה נעימה.

שלכם, מוטי

חדשות מחלקת ההנדסה

ביצוע כיכר עליונה בכביש דוד שו"ב

כביש דוד שו"ב ידוע כעורק תחבורה ראשי ומאתגר מבחינת בטיחות בדרכים. על מנת לפתור סוגיות תעבורתיות בטיחותיות ולהסדיר את הכניסות אל חלקה הדרומי של המושבה, מתוכננות שתי ככרות לאורכו – האחת בחלקו העליון, באיזור הסינמטק, והשניה בחלקו התחתון באיזור גן יעקב.

בשלב ראשון המועצה יוצאת לביצוע הכיכר העליונה.

לאחר שהושלמו התוכניות יצאנו למכרז ביצוע, אולם הפער בין תוצאות המכרז והאומדן חייב אותנו לצאת למכרז חדש, אשר יוכל לעמוד במסגרת התקציב הקיימת ולחסוך בעלויות של המועצה מבלי לפגוע בבטיחות ובאיכות הביצוע. אנו מקווים כי נוכל להשלים את כל הנדרש בקרוב, על מנת שנוכל להתחיל בביצועו של פרוייקט חשוב זה.

הסדרת כביש הכניסה להרחבה ג

כביש הגישה להרחבה ג' מצב נתון הכביש המוביל להרחבה ג' מכיוון המגרשים ודרך היקב הינו כביש צר, בעל שוליים לא בטיחותיים וללא מדרכה לאורכו. במצבו זה, הכביש מהווה סכנה בטיחותית. המועצה החלה בתכנון ההסדרה של הכביש, אולם הפרוייקט התעכב בשל נסיבות תקציביות. משהושג תקציב נוסף, יכולנו לצאת לתחילת תהליך התכנון והפיקוח. המועצה אישרה תקציב (תב"ר) להסדרת כביש הכניסה להרחבה ג' מכיוון המגרשים ודרך היקב ויצאנו למכרז לניהול ופיקוח על הפרוייקט. אנו מקווים שנוכל להתחיל להסדיר כביש זה בקרוב.

פתיחת שביל הולכי רגל

על מנת להקל על התושבים, בעיקר על תלמידי בית הספר, ולהוריד את העומס התעבורתי מכביש דרך הרהט, נפתח שביל הולכי רגל העובר מחניית הבריכה עד לרחוב דרך הרהט (בין הבריכה לבית הספר).

שיפוצי קיץ בבית הספר

במהלך חופשת הקיץ יתקיים שיפוץ נרחב במבנה בית הספר. במהלך השיפוץ יושם דגש על ליקויים בטיחותיים ועל הכנת המבנה לקראת החורף. השיפוץ יתבצע תוך התחשבות בפעילות הקיץ המתקיימת במקום, ויסתיים לפני תום החופש הגדול.

תאורת מגרש כדורגל

מגרש הכדורגל המצוי בכניסה למושבה התחדש בעמודי תאורה. מדובר בתאורת התמצאות, המאפשרת לקיים פעילות במקום גם בשעות החשיכה.

מגרש "שחבק"

מגרש "שחבק" הוא מגרש הנועד לתת מענה לקהילה, כשמו, ראשי תיבות של "שחק בקהילה".

התקציב למגרש התקבל ממנהל הספורט, בהשתתפות המועצה. בתקציב זה נבנה מגרש כדורגל עם דשא סינתטי בחלקו הצפוני של בית הספר.

המגרש מגודר, כנדרש, לבטיחות הילדים ולמניעת התעופפות הכדורים החוצה, ומואר. מגרש זה יתן מענה לשיעורי הספורט של ילדי בית הספר, בשעות הלימודים, ואילו בשעות אחר הצהריים והערב יהיה פתוח לפעילות חוגי מתנ"ס וכלל הקהילה. המגרש נבנה על פי תקנים של פיפ"א.

מגרש שחבק מגרש שחבק מגרש שחבק

שדרוג תשתיות בפארק תעשיות צח"ר

אושרו תוכניות חדשות, בסדר גודל של כ – 20 מליון ש"ח, לשדרוג מערך הכבישים  והתשתיות בפארק תעשיות צח"ר.

הקמת תחנות הסעה לתחבורה ציבורית

סככות חדשות הוזמנו לטובת הנוסעים בתחבורה הציבורית בראש פנה. מיד עם הגיען יבוצעו פעולות הנגשה במיקומי התחנות והצבה של הסככות.

מה חדש בקהילה?

תוכנית קיץ – הורים וצעירים מתנדבים למען הקהילה

מרכז צעירים בשיתוף פעולה עם פורום תרבות וקהילה והמרכז הקהילתי ראש פנה יצרו תוכנית פעילות עשירה לחודשי הקיץ. את הפעילות מובילה קבוצת הורים צעירים מתנדבים במושבה, אשר מהווים בכך, מודל לקהילה שבונה את עצמה. כן ירבו!

רוב הפעילויות ללא תשלום, או בתשלום מוזל.

קיץ בראשהפנינג תחילת הקיץ בבריכה

פעילות קיץ בבית היקב

חגיגת אמצע קיץ ברחבת מרכז צעירים

 

אירועי תרבות וקהילה עתידיים:

ביוזמת מועצת ראש פנה ובהפקתה של איילת חן, בשיתוף מרכז הצעירים, יוצא לדרך היריד השני בסדרת ג'עוני בולבאר – ירידי בוטיק. הירידים הם חלק מתוכנית המועצה לעידוד וקידום אתר השחזור כאתר תיירות ולעידוד אומנים ועסקים מקומיים. היריד יתקיים ביום חמישי, 1.8.2019 באתר השחזור (חניה בבית העלמין).

יריד באתר השחזור 1.8.2019תוכנית יריד 1.8.2019

במסגרת "בימות פיס" תתקיים הופעה של אהוד בנאי בגן הברון בתאריך 18.8. אהוד בנאי מופע אקוסטי 18.8.2019

 

האכסניא – בית לאנשים יוצרים

בשעה טובה ומוצלחת נפתחה האכסניא – בית לאנשים יוצרים.

המבנה, שהוקם על ידי פקידות הברון רוטשילד, שימש בעברו כמרפאת המושבה. כאשר מבנה בית הספר הראשון הפך להיות אכסניית נוער, הפך מבנה המרפאה לביתו של מנהל האכסניה.

עם כניסתו לתפקיד לקח על עצמו ראש המועצה, מוטי חטיאל, לעשות את הנדרש על מנת להכשיר את המבנה לפעילות האזרחים הותיקים. הבית עבר שיפוצים והתאמות, והוא מהווה משכן לאזרחים ותיקים המעוניינים ליצור ולהציג את יצירותיהם בתחומי האומנות השונים.

בטקס מרגש נקבעה מזוזה ונגזר הסרט.

תוכנית הפעילות תתפרסם בקרוב. עקבו אחרינו בדף הפייסבוק: האכסניא.טקס חנוכת האכסניא טקס חנוכת האכסניא

שף מבשל באכסניא

פעילות קיץ לאזרחים ותיקים!

כחלק מתפיסת עולם, השמה דגש על רווחת הגיל השלישי ומודעות לבריאות הציבור, הוחלט לאפשר פעילות חוגית בבריכה ללא עלות לאזרחים הותיקים.

הפעילות מתקיימת במהלך החודשים יולי ואוגוסט, מדי יום שלישי, בשעות 12:00-10:00.

הכניסה לאזרחים ותיקים – חופשית!פעילות מים בבריכה לאזרחים ותיקים פעילות מים בבריכה לאזרחים ותיקים

מה חדש בחינוך?

מינהלת חינוך במועצה

במטרה לקדם את החינוך במושבה ולתת מענה לסוגיות שוטפות בפעילות מערכת החינוך הוקמה מינהלת חינוך. שותפים למינהלת: בעלי תפקיד בתחום החינוך במועצה ובמרכז הקהילתי ונציגת מליאה. בהתאם לסוגיות יוזמנו אנשי מקצוע לישיבות. המינהלת תרכז ותתכלל את כלל הפעילות החינוכית במושבה מהטף ועד הנוער.

מהי כתת M 21?

האתגרים העומדים בפני מערכת החינוך בהתמודדות עם הסביבה המשתנה והחדשנות של המאה ה – 21, מחייבים חשיבה מחדש על החלל הלימודי בו שוהים ילדינו. חשיבה זו הביאה לעיצוב מודרני לכיתה המותאמת לפדגוגיה חדשנית המאפשרת מגוון אפשרויות למידה. משרד החינוך מתקצב פרוייקט זה הנקרא M21. בשלב ראשון בוצע הפרוייקט בכתה א'.כתת M21

קייטנות

בית ספר של החופש הגדול הסתיים.

86 ילדים נטלו חלק בפעילות, אותה מסבסד משרד החינוך, כחלק מתוכניתו: "בתי ספר של החופש". הילדים נהנו ממגוון תכנים עשירים והפעלות, בהן פעילות סביב שעת סיפור ופעילויות חוץ כמו ג'ונגל כיף וקרקס לוקו, שהגיע להפעיל אותם בכיף. פעילות שיא של הקייטנה היתה אחה"צ הורים וילדים בפעילות "פלונטר" – משחקי עץ וחשיבה לכל המשפחה. המועצה, באמצעות מחלקת החינוך דאגה גם לפעילות צהרון שנתנה מענה חינוכי חברתי לילדים משעת סיום הקייטנה ועד לשעה 16:00. הקייטנה והצהרון הובלו במקצועיות רבה על ידי כרמית לגזיאל. קייטנות 2019 קייטנות 2019

 

בתחילת חודש אוגוסט תפעל קייטנת מדעים, בסיוע משרד המדע והטכנולוגיה. הקייטנה מיועדת לתלמידי כתות א – ו ויועברו בה תכנים עשירים וחדשנייים. קישור להרשמה לקייטנה קייטנת מדע וטכנולוגיה 2019

בגני הילדים נמשכת פעילות הקיץ. פעילות זו מסובסדת על ידי המועצה, כך שהמחיר עומד מתחת למחיר אשר נקבע על ידי חוק הצהרונים. ילדי הגנים נהנים מפעילויות מגוונות ועשירות ובהן: פעילות תנועה, פעילות עם חיות, מוזיקה – כלי הקשה וקצב, תיאטרון וספורט. תודה לצוותים המאפשרים בעבודתם המסורה והמקצועית רצף חינוכי חברתי לילדינו במסגרות הממשיכות לפעול גם בחופשת הקיץ.

קייטנות 2019קייטנות 2019

מה חדש בתחום השירותים החברתיים?

סדנה למטפלים ולמתנדבים:

בתאריך 30.6.19 קיימנו השתלמות משותפת בה לקחו חלק עובדי המחלקות לשירותים חברתיים מרמת ישי, מגדל, יסוד המעלה וראש פנה, בהנחייתם של ד"ר יהודה שחם וד"ר שולמית ניב.

יחד עם העובדים הגיעו גם מתנדבים אשר קיבלו הכשרה בתחום של מתן מענה טלפוני לפונים בשעת חירום.

הסדנה נגעה בדרך בה אנו מגיבים לפונה, כיצד אנו מסייעים , וכיצד אנו עצמנו מתמודדים עם העומס הפיזי והרגשי במצבים אלו.

צוות המחלקה לשירותים חברתיים , יחד עם מתנדבים רבים בקהילה, יוזמים ועושים למען רווחת התושבים בשגרה ובחירום. השתלמויות אלו הינן חלק מישום תפיסה של ארגון לומד, הפועל כל הזמן לשיפור איכות השירות. נשמח להמשיך להעשיר את הידע וההתנסויות בהכנה לחירום הן למטפלים והן למתנדבים.סדנה למטפלים בשעת חרום

יום עיון אזורי

מידי שנה המחלקה לשירותים חברתיים לוקחת חלק בהכנת יום עיון אזורי בנושא אלימות  במשפחה ביחד עם "קרן ילי", עמותה שהוקמה לזכרם של לאה יעל ויאיר שנרצחו על ידי אביהם. יום העיון הוא תוצר של שיתוף פעולה בין המרכז לאלימות במשפחה בקריית שמונה ומחלקות לשירותים חברתיים נוספות באזור. השנה הנושא היה סימטריה וא- סימטריה מיגדרית . יום העיון היה מעשיר פורה מלמד  ובעיקר מעורר חשיבה.

מעגל בנות:

עם היציאה לחופשת הקיץ הסתיימה גם פעילות מעגל הבנות. מעגל הבנות אפשר לנערות להיפגש מדי שבוע בפורום אינטימי, להתגבש כקבוצה, להעשיר את עצמן בכלים שונים ולצבור ידע. הבנות למדו לקבל דעות שונות, לתת תשומת לב לפרשנויות של עצמן וקיבלו כלים מתוך עולם ה – cbt לזיהוי המחשבות שלהן והכרתן. המעגל אפשר לכל אחת הזדמנות להכיר את עצמה ולהיות חלק ממרחב שאפשר לשאול בו הכל. החוויה של הנערות בקבוצה הייתה חיובית, נעימה, ומעצימה.

מה חדש במרכז הצעירים?

קורס פסיכומטרי

מרכז צעירים בראש פנה שם לו למטרה לקדם את ההשכלה הגבוהה בקרב צעירי המושבה. כחלק מתפיסה זו נפתח קורס פסיכומטרי בשיתוף עם חברת "אקדמיה לעם". הקורס מוצע במחיר מוזל, על מנת להקל על הצעירים לקחת בו חלק, ומתקיים בגלריית בית פרופסור מר באתר השחזור. משך הקורס: שתי פגישות בשבוע למשך כשלושה חודשים. משך כל פגישה ארבע שעות. קורס נוסף עתיד להיפתח בתחילת חודש אוקטובר. קישור ל: הרשמה לקורס החדש.

תודה לעמותת השחזור על האכסניה הנעימה. קורס פסיכומטרי בראש פנה

כנס משתחררים אזורי

השנה, צעירי האזור, חיילים משוחררים ולקראת שחרור הוזמנו לקחת חלק באירוע משתחררים אזורי. בכך, נחסך מהם המסע לאירועים דומים במרכז. לראשונה ניתן היה לקיים אירוע זה בזכות מערכת של שיתופי פעולה מקצועיים בין מובילי מרכזי הצעירים בגליל ובגולן: ראש פנה, חצור הגלילית, מרום גליל, צפת, קרית שמונה, גולן. הכנס כלל מספר הרצאות וסדנאות הכוונה להשכלה ולתעסוקה. בנוסף, התקיים יריד השכלה. במתחם היו דוכני מזון ושתיה, להשלמת החוויה.  לקינוח – הופעה של אלישע בנאי. אנו רוצים להודות למנהלי מרכזי הצעירים ולגופים, אשר בזכות שיתופי הפעולה והתקצוב התאפשר קיום האירוע: המשרד לשוויון חברתי, המשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל וקרן "גרוס". ערב משתחררים 2019

ערב מתגייסים

בשיתוף פעולה של מרכז צעירים, בית הנוער, הרשות החדשה למניעת אלימות סמים ואלכוהול ומטה בטיחות בדרכים של המועצה הופק ערב לבוגרי י"ב. בני הנוער, והוריהם הוזמנו להרצאה מרתקת של עו"ד רוני מצליח על נהגים חדשים וצעירים. לאחר שלב הברכות וחלוקת השי, יצאו בני הנוער לערב גיבוש מהנה בבריכת השחיה עם הופעה של תיאטרון קומיקזה. בהצלחה למסיימי י"ב בדרכם אל הצבא ואל השירות הלאומי.ערב מתגייסים 2019

תוכניות לעתיד הקרוב – סדרת הרצאות בתחום ההורות בשיתוף עם הרשות החדשה למניעת אלימות, סמים ואלכוהול, המשך פיתוח מרכז הצעירים כחלל עבודה משותף ומקום התכנסות, חלוקת מלגות סטודנטים וערב סטודנטים. תודה מיוחדת ליגאל, מנהל מרכז הצעירים ראש פנה, על יוזמה והובלה של פעילות עשירה, מגוונת ואיכותית לצעירים ולקהילה כולה.

מה חדש בתחום ההיערכות לחירום?

אלוף פיקוד העורף, תמיר ידעי, הגיע לביקור בראש פנה ולמד על הישוב ועל האתגרים איתם אנו מתמודדים בשעת חירום.
ראש המועצה, מוטי חטיאל וקב"ט המועצה, זאב שנקר, סקרו את העשייה בתחום ההיערכות לחירום.
מטרת הביקור הייתה לחזק ולחדד את שיתוף הפעולה בין פיקוד העורף והרשות בשגרה ובחירום.
האלוף נתן סקירה קצרה של הערכת המצב הביטחוני ואמר: "אני מתרשם שהמועצה מתאפיינת בעשיה רחבה ומרשימה, לרבות בתחום המוכנות לחירום ואני מלא הערכה לכל העוסקים בדבר. אין ספק שכלל הפעולות שהמועצה מבצעת בשגרה מקדמות את מוכנותה בחירום".ביקור אלוף פיקוד העורף

ראש רח"ל (רשות חירום לאומית), זאב צוק – רם, הגיע לביקור במועצה יחד עם נציגי הגופים השונים ברח"ל ובפיקוד העורף. ראש המועצה, מוטי חטיאל, וקב"ט המועצה, זאב שנקר, הציגו בפני הנוכחים את מוכנות המועצה והאתגרים העומדים בפנינו. צוות רח"ל ציין לשבח את שיתוף הפעולה של המועצה ואת הפעולות שהיא נוקטת לשיפור המוכנות.
במסגרת הביקור הוצגה בפני המוזמנים רשימת צרכים להשלמת מערך החירום של המועצה. ראש רח"ל הבטיח לסייע ככל הניתן.ביקור ראש רח"ל

מה חדש בתחום השמירה על איכות הסביבה?

במטרה לקדם שמירה על איכות הסביבה, והפחתת נפח הפסולת המוטמן, המועצה הזמינה פחים כתומים (פחי אריזות) והכינה תכנית לפריסתם ברחבי הישוב. לצערנו, אנו נתקלים בקושי למצוא קבלנים אשר יבצעו את פעולות הפינוי, למרות המכרזים אשר פורסמו בנדון.

אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ ביחד עם תאגיד תמי"ר על מנת למצוא פתרון מניח את הדעת.

ומי ביקר במושבה?

שר הכלכלה אלי כהן וצוות משרדו הגיעו לביקור במושבה. ראש המועצה, מוטי חטיאל, הציג בפני השר את החזקות והאתגרים העומדים לפתחנו בשנים הקרובות, באזורים המסחרים ובפארק תעשיות צח"ר.
השר היה קשוב והנחה את צוות משרדו לתת מענה לצרכים בתוך חודש ימים.ביקור שר הכלכלה